El diari ARA fa públic el seu “Codi de pràctica professional”

El Codi que regula la pràctica professional, conflictes d’interessos i conducta personal de tots els treballadors del diari ARA ha estat inspirat en els codis que ja funcionen als grans diaris internacionals com l’International Herald Tribune, el New York Times o el The Guardian i busca, com explica en el seu preàmbul, “sobretot protegir i fomentar el vincle de confiança entre l’ARA i els seus lectors, i protegir així la integritat del diari i del contingut editorial que publica”.

El codi es lliura a tots els treballadors, de qualsevol àmbit, en el moment de la seva contractació i el podeu llegir en el següent enllaç: Codi de pràctica professional

7 comentaris

  • Roser Aguilera

    14/11/2010 20:34

    vull entendre que esta implicit en el codi que no serà un periodisme sexista..no? si no fos així quina decepdió.

  • Mireia Subirana

    12/11/2010 18:49

    Benvolguts/des,

    En el codi de bones pràctiques trobo a faltar l’aposta per garantir un periodisme no sexista i una major presència de les dones a les notícies.

  • Joan Ben Vestit

    04/11/2010 20:58

    “Tenir en compte la imatge que donem de cara enfora sent curosos a l’hora d’expressar-nos per escrit o verbalment, d’opinar i també a l’hora de *****vestir.*****” (Codi de pràctica professional d’ARA)
    Quina vergonya! Amb aquest Codi donen una imatge patètica.

  • Xavier Claramunt

    22/10/2010 20:30

    Em jugo el sou d’un any a que cap diari dels que trobem al kiosc tindria pebrots de signar aquest codi…F E L I C I T A T S

  • Agustí Duch i Prats

    22/10/2010 20:28

    Espero que sigui un aire nou, els catalans n’estem tips i farts de diariets, personalment penso fer-me suscriptor. I sisplau, vull CROSTA, molta CROSTA.

  • Ricard Ballester-Bayà

    22/10/2010 18:54

    Endevan ! ! !

  • Ramon Renedo

    22/10/2010 16:52

    Mmmm! Quants periodistes han tingut problemes per intentar actuar de manera semblant en situacions específiques! Recordo haver-me oposat en una ocasió a publicar en portada una fotografia d’un suicidi… i cóm a la setmana següent es va produir un altre… O cóm un director va convertir un bon tema periodístic en una excusa per aconseguir publicitat d’una clínica privada…

Comenta

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús